Welke verzendkosten worden gerekend bij een online bestelling?
Bij elk artikel in de webshop, in je winkelwagen én tijdens het bestelproces staan de verzendkosten vermeld, zodat je altijd precies weet waar je aan toe bent.
Bij bestellingen tot € 40.- rekenen wij € 4.95 voor verzending. (Tenzij je bestelling een echte kerstboom gevat, in dat geval zijn de verzendkosten € 6.95)
Bij bestellingen vanaf € 40.- is verzending gratis.
Bij bestellingen met grote en/of zware artikelen tot € 500.- rekenen wij € 39.95 voor verzending.
Bij bestellingen met grote en/of zware artikelen vanaf € 500.- is verzending gratis.
Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen? En kan dit ook buiten Nederland?
Tijdens je bestelling, in stap 2 “gegevens”, kun je aangeven waar je je bestelling wilt laten bezorgen. Dit kan bij één van onze winkels, op je eigen huisadres of op een ander bezorgadres dan het factuuradres, bijvoorbeeld op je werk.
Door wie wordt mijn bestelling geleverd?
De meeste bestellingen worden verzonden via PostNL, met uitzondering van grote en/of zware artikelen, zoals bijvoorbeeld tuinsets, parasols en grote waterornamenten.
Waarom ontvang ik meerder losse bestellingen?
Ook kan het zijn dat jouw bestelling uit meerdere soorten artikelen bestaat en er ook zware artikelen en/of producten van onze leverancier bij zitten. Deze zullen dan ook los bij je bezorgd worden door andere vervoerders.
Hoe weet ik wanneer ik mijn bestelling kan verwachten?
Zodra wij je bestelling hebben verzonden, ontvang je een e-mail met een track & trace link. Zo kun je de verzending precies volgen en weet je wanneer je het pakket kunt verwachten. Indien je bestelling uit meerdere pakketten bestaat, ontvang je voor elk pakket een aparte track & trace link.
Hoe gaat contactloos bezorgen in verband met Corona?
Het coronavirus zorgt voor uitzonderlijke omstandigheden. Het bezorgen van post, pakketten en andere zendingen draagt bij aan het in stand houden van het maatschappelijke verkeer. Daarom blijft PostNL wel bezorgen, maar neemt extra maatregelen om de verspreiding van het virus te voorkomen.
Sinds 17 maart 2020 worden pakketten niet meer overhandigd door de bezorger aan de klant en houdt de bezorger 1,5 meter afstand van de ontvanger. De bezorger belt aan en zet de zending op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot de ontvanger deze in ontvangst neemt. Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra de ontvanger opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel en droog binnen. Volgens de eerder aangekondigde maatregel tekent de bezorger na toestemming van de ontvanger voor ontvangst door de laatste 3 tekens van de legitimatie te noteren (die de ontvanger opnoemt).
Hoe en waar wordt mijn online bestelling geleverd?
Je bestelling kan op een pallet geleverd worden en/of alleen in dozen. Pallets zullen niet af-gestapeld, meegenomen of opgehaald worden. Dit geldt ook voor al het overige verpakkingsmateriaal.
Bij aflevering dient de afstand tussen de bus en het afleveradres maximaal 15m te zijn.
Je dient zelf te zorgen voor een vrije doorgang.
De bestelling wordt op de stoep naast de vrachtwagen afgeleverd. Je dient zelf de producten te verplaatsen naar je erf of tuin.
Het afleveradres moet goed bereikbaar zijn via de openbare verharde weg. Voor deze weg mogen geen vervoersbeperkingen gelden en deze weg dient bereikbaar te zijn voor vrachtwagens met een maximaal totaal gewicht van 38 ton.
Op het afleveradres dient iemand aanwezig te zijn die de bestelling in ontvangst kan nemen en de pakbon kan aftekenen.
Er was niemand aanwezig op het moment van levering, wat nu?
Niemand thuis? Dan bezorgd PostNL je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt.
De andere bezorgers werken met een afgesproken bezorgmoment. Mocht er niemand aanwezig zijn op het bezorgmoment, dan zal de bestelling meegenomen worden door de vervoerder. Neem contact op met de blant klantenservice om een nieuwe bezorgafspraak te maken. Er zullen extra kosten in rekening gebracht worden voor zowel het meenemen van de bestelling naar een opslag als voor het opnieuw aanbieden.
Waarom moet ik de pakbon tekenen?
Bij het tekenen van de pakbon bevestig je de ontvangst van de artikelen en dat er geen zichtbare schade aan de producten is.
Kan ik zelf het bezorgmoment kiezen?
Op dit moment is dat helaas nog niet mogelijk.